
Teoriprøve-quiz
- Kunde Volkswagen
- Prosjekt Volkswagen Teoriprøve-quiz
- År 2022
Leveranse
Teknologi
Formålet med kampanjen var først og fremst å få oppmerksomhet rundt «over-the-air»-oppdateringene, som er tilgjengelig i alle Volkswagens ID.-modeller. Men som Norges største personbilmerke ønsker man også å gi folk muligheten til å oppdatere seg på trafikkreglene.
Volkswagen teoriprøve-quiz var en digital kampanje hvor man fullførte en kort teoriprøve bestående av 15 spørsmål. Ved å fullføre quizen med nok riktige svar, var man med i trekningen om å vinne et gratis førerkort.
Konsept og løsning
Volkswagen ønsket å formidle ID-modellenes mulighet til å oppdatere seg selv “Over-the-Air”.
Innsikten fortalte oss at mange voksne ikke har fått med seg de mange endringene som har skjedd med tanke på nye trafikkregler og skilting etter at de selv tok lappen. Derfor landet vi på at mange erfarne bilførere også kan trenge en “Over-the-Air”-oppdatering på trafikkreglene. Løsningen ble en teoriprøve-quiz hvor vi fokuserte på å teste og svare ut de endringene vi vet mange ikke har fått med seg.
For å gi samme følelse av interaktivitet som displayet i ID-serien, lar vi brukeren scrolle inn i bilen i sanntids-3D ved bruk av WebGL og gjennomføre quizen direkte på displayet. Dette ble mulig gjennom å bruke en detaljert 3D modell av en Volkswagen ID.4 og en kurve for kamerakjøring som brukeren navigerer etter gjennom å scrolle.
Resultat
Gjennomsnittlig tid på siten var 13 og et halvt minutt og over 80 % av brukere fullførte hele opplevelsen fra start til slutt.



Vil du høre mer om prosjektet? Ta kontakt med oss.
Arbeider
Mye har skjedd siden 1998, og selv om vi har laget mange reklamefilmer så har vi laget veldig mye annet vi er stolte av også. Derfor har vi bygget et univers med arbeider du kan utforske.