Tenk om alt var like enkelt som å vippse

Gjør det enkelt

  • Kunde VIPPS
  • Prosjekt VIPPS gjør det enkelt
  • År 2022

Leveranse

Reklame Film Animasjon 3D-animasjon Regi

Utfordring

Vipps ble kåret til norges best likte merkevare tre år på rad, og da var det naturlige målet å etablere landets best likte kommunikasjonskonsept. Vipps var først og fremst kjent for vennebetaling, og ikke like mye benyttet ved netthandel. Vipps mål med det nye konseptet, og alt de gjør via sin distribusjon og innovasjon er å bli tenkt på først i flest mulig brukssituasjoner, ikke minst netthandel.


Løsning

Hovedgrunnen til å velge Vipps er at det er veldig, veldig enkelt. Kampanjen og filmideene fikk sitt utspring i nettopp dette, og skulle løfte frem at Vipps fortsetter å fjerne små og store hindre som kompliserer ulike betalingssituasjoner. Reklamefilmene ble laget i samarbeid med TRY og Bacon.  


Verdi

Kampanjefilmen ble premiert med en sølvfisk.

 

 

 

 

Kontaktpersoner

  • Lars Mitlid

    Lars Mitlid

    TRY Reklame

    Konsulent

  • Marte Heiersted

    Marte Heiersted

    TRY Reklame

    Prosjektleder