
Prisvinnende julekalender
- Kunde Norwegian
- Prosjekt Norwegian Reward julekalender
- År 2022
Leveranse
Teknologi
Kunden
Norwegian Reward har i en årrekke tilbudt en svært populær julekalender i adventstida. Julekalenderen består av en quiz der brukeren får daglige spørsmål om Norwegian sine reisemål. Bak hver luke skjuler det seg fine premier, i tillegg til gode kampanjer og rabatter, i samarbeid med Norwegian sine partnere.
Konsept og løsning
Bortsett fra å oppdatere det generelle uttrykket til en mer moderne stil, var vi nødt til å oppdatere hovedvisualiseringen fra en snødekket jordklode, siden Norwegian ikke lenger har destinasjoner over hele verden. Vi valgte derfor å basere oss på et av de mest klassiske juleikonene, nemlig juletreet. Vi lagde et stilisert juletre i 3D med myke, runde former og julepynt blandet med CashPoints-mynter og et lekefly. Alt ble presentert som en sakte, roterende animasjon med dalende snøfnugg.
Løsningen integrerer seg med Norwegian Reward sin innloggingsløsning, slik at brukeren slipper å opprette en ny konto. Overføring av premier fra kalenderen til Norwegian Reward-systemet skjer automatisk gjennom en integrasjon, og trekningen av vinnerne ble gjennomført gjennom en tilfeldig velgergenerator.
TRY utviklet nye oppgaver bak hver luke, hvor det også ble utviklet en animert kikkhull-effekt for at det skulle være litt mer vanskelig og spennende å løse oppgavene. Hver oppgave var relatert til en av Norwegian sine destinasjoner, slik at det var relevant for produktet.

Resultat
Over 200.000 mennesker deltok i 2022-kalenderen og 893.000 lodd ble delt ut. Med 261.000 som mottok det daglige nyhetsbrevet for julekalenderdeltakere, gir det en konverteringsgrad på fantastiske 76 %!
Vil du høre mer om prosjektet? Ta kontakt med oss.
Nøkkelpersoner
-
Kaare Øystein Trædal
TRY Dig
Daglig leder
Arbeider
Mye har skjedd siden 1998, og selv om vi har laget mange reklamefilmer så har vi laget veldig mye annet vi er stolte av også. Derfor har vi bygget et univers med arbeider du kan utforske.