Halvfullt
- Kunde IKEA
- Prosjekt Halvfullt
- År 2020
Mer enn noen gang trenger vi optimistene. Derfor har vi laget HALVFULLT – et nytt IKEA-glass som skal minne oss alle på å se utfordringer i riktig lys.
Utfordring
IKEA ville fortelle Norge om sitt store mål: At de innen 2030 skal bli 100 % sirkulære og klimapositive. Men for folk flest er det ikke så lett å ha et optimistisk syn på fremtiden, når nyhetsbildet hele tiden minner oss på hvor dårlig det står til med kloden vår. Så i stedet for å bare snakke om hvor bra IKEA skulle se ut i fremtiden, valgte vi å snakke om noe vi alle trenger mer enn noen gang: Optimisme.
Løsning
Vi laget derfor HALVFULLT – et nytt glass som skal minne oss alle på å se utfordringer i riktig lys – enten du er en fattig student, bonuspappa, statsminister eller en 77 år gammel møbelprodusent.
HALVFULLT sto i midten av en stor integrert kampanje hvor vi kunne snakke om alt fra de små utfordringene i hverdagen til de store ute i verden.
I tillegg til selve glasset, besto kampanjen av reklamefilmer, annonser, instore, DM og sosiale medier.
Kontaktpersoner
-
Trond Sandø
TRY Reklame
Konsulent
Trond@try.no
+47 982 57 577
-
Marte Heiersted
TRY Reklame
Prosjektleder
Marte@try.no
+47 926 67 190
Arbeider
Mye har skjedd siden 1998, og selv om vi har laget mange reklamefilmer så har vi laget veldig mye annet vi er stolte av også. Derfor har vi bygget et univers med arbeider du kan utforske.
-
-
Verdensdagen for psykisk helse
Kampanjefilm for årets markering -
-
-
-
-
Norges sjømatråd
Seafood from Norway -
Vipps MobilePay
En ny selskapsidentitet -
Tunco
Ny identitet for Tunco -
-
Hafslund Eco
Ny identitet for Hafslund eco -
Milrab
A rank above