IKEA_Halvfullt_01

Halvfullt

  • Kunde IKEA
  • Prosjekt Halvfullt
  • År 2020

Mer enn noen gang trenger vi optimistene. Derfor har vi laget HALVFULLT – et nytt IKEA-glass som skal minne oss alle på å se utfordringer i riktig lys.

IKEA ville fortelle Norge om sitt store mål: At de innen 2030 skal bli 100 % sirkulære og klimapositive. Men for folk flest er det ikke så lett å ha et optimistisk syn på fremtiden, når nyhetsbildet hele tiden minner oss på hvor dårlig det står til med kloden vår. Så i stedet for å bare snakke om hvor bra IKEA skulle se ut i fremtiden, valgte vi å snakke om noe vi alle trenger mer enn noen gang: Optimisme.

Bilde av bruksanvisning

 

HubSpot Video

Vi laget derfor HALVFULLT – et nytt glass som skal minne oss alle på å se utfordringer i riktig lys – enten du er en fattig student, bonuspappa, statsminister eller en 77 år gammel møbelprodusent.

HALVFULLT sto i midten av en stor integrert kampanje hvor vi kunne snakke om alt fra de små utfordringene i hverdagen til de store ute i verden.

I tillegg til selve glasset, besto kampanjen av reklamefilmer, annonser, instore, DM og sosiale medier.

HubSpot Video

 

Bilde av annonse for Halvfullt glass

Nøkkelpersoner