Milrab sin logo over snødekt vinterlandskap

A rank above - Identitet for Milrab

  • Kunde Milrab
  • Prosjekt Visuell identitet
  • År 2021
  • Industri Handel
  • Levert av TRY Design

Leveranse

Visuell identitet Merkevarestrategi

Milrab er en nettbutikk for friluft, trening og taktisk utstyr. Grunderne er tidligere spesialsoldater, og startet selskapet fordi “vanlige” sportsbutikker ikke tilbød utstyr på samme høye nivå som de var vant til fra felt og taktiske oppdrag. Milrab tilbyr nettopp dette, kuratert av folk med troverdighet på området.

Utfordring

Milrab ønsket å formidle merkehistorien og knytte seg tettere til målgruppene. Kundegruppen besto i stor grad av menn. Det lå derfor et åpenbart potensiale i å appellere mer på tvers av kjønn. De ønsket en identitet som kunne gjøre selskapet robuste for vekst-bykst og nye markeder.

 

Løsning

Vi utviklet konseptet "A Rank Above". Konseptet beholder dermed en tydelig link til Forsvaret, men utvider assosiasjonene. M-en i symbolet skaper en tydelig link til merkenavnet og bidrar til å styrke kjennskap og gjenkjennelighet. Men det kan like gjerne til minne om fjellandskap, puls-topper, militære distinksjoner - eller en videreføring av ørnen, svært stilisert. Det var viktig for Milrab at identiteten fremsto med militær presisjon og tekniske detaljer i både font og fargebruk.

 

 

  • image

 

 

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Kontaktpersoner

  • Tonje Jæger

    Tonje Jæger

    TRY Design

    Leder