Julegave til Stiftelsen Norsk Luftambulanse

Denne jula har Canal Digital Norge valgt å låne bort sin populære reklamefilm til Stiftelsen Norsk Luftambulanse for å fremme et viktig budskap. Canal Digital Norge har i tillegg betalt for visningene av reklamen på riksdekkende TV i hele romjula.

- Medlemmene er grunnfjellet i Stiftelsen Norsk Luftambulanse, og vi er avhengige av å verve mange nye hvert år. Vi har alltid vært opptatt av at medlemspengene i størst mulig grad går til videreutvikling av luftambulansetjenesten, og har derfor begrensede midler til markedsføring. Vi bruker blant annet ikke medlemspenger på TV-reklame, og setter derfor meget stor pris på at noen spanderer disse dyre minuttene på oss for en viktig sak, sier Erik Kreyberg Normann, generalsekretær i Stiftelsen Norsk Luftambulanse.

Dette er en helt ny form for bedriftssamarbeid – samarbeidet mellom Canal Digital Norge og reklamebyrået Try/Apt. til fordel for Stiftelsen Norsk Luftambulanse er helt unikt i reklamesammenheng, og har, så vidt vi vet, aldri blitt gjort tidligere. Julegaven er en kjærkommen gave for en ideell organisasjon.

- 15 000 nordmenn får hjerneslag hvert år, rundt 40 om dagen. Vi jobber kontinuerlig og målbevisst med å flytte diagnostikk og behandling av hjerneslag ut til pasientene, og denne reklamefilmen vil hjelpe oss med å få ut budskapet vårt til enda flere: Et hjerneslag kan ramme når som helst, og jo fortere den som er rammet får hjelp, jo større er sjansen for å overleve og unngå varige skader, sier Normann.

- Vi har denne jula ønsket å gi en hjelpende hånd til den viktige innsatsen som Stiftelsen Norsk Luftambulanse gjør generelt og innenfor hjerneslag spesielt. Vi håper denne gaven bidrar til å styrke bevisstheten og støtten for det viktige arbeidet som Stiftelsen Norsk Luftambulanse gjør over hele lander, sier Roger von Zernichow, administrerende direktør i Canal Digital Norge.

Les mer