Gullfisken

Tine og Try til topps i Gullfisken: - Håper vi har skapt en klassiker Tine tar sin tredje seier i Gullfisken - og den første på 23 år!

Tine og Try til topps i Gullfisken: – Håper vi har skapt en klassiker

Tine tar sin tredje seier i Gullfisken – og den første på 23 år!

Tv-seerne har talt, og de mener Tine og Try står bak fjorårets beste reklamefilm med «Fjøsnissen». Filmen, som ble lansert i november i fjor, stakk av med flest seerstemmer under kveldens Gullfisken-sending.

- Dette er helt fantastisk, sa Linn Heidi Lunde, markedssjef drikke i Tine fra scenen.

Dette er tredje gang Tine vinner Gullfisken, men det er hele 23 år siden forrige seier. Til Kampanje sier Lunde at de hadde et lite håp om at denne filmen kunne sende dem til topps igjen.

- Vi er i utgangspunktet ikke opptatt av priser, vi er opptatt av effekt. Men denne gangen ble det faktisk nevnt i en bisetning i en brief at vi kunne ha Gullfisken som ambisjon, sier Lunde.

Se vinnerfilmen lenger ned i saken!

Store ambisjoner
Det er kreatørene Egil Pay og Lars Joachim Grimstad i Try som står bak filmen. De har hatt med seg Helge Gjertveit som konsulent og Eline Vik som prosjektleder. Einar Film har produsert filmen.

Dette er Pay og Grimstads andre sier i Gullfisken, etter at de også vant med «Hold i torsken» for Lofotprodukter for tre år siden.

- Denne smaker veldig godt. Det har rett og slett vært en veldig hyggelig filmproduksjon fra ende til annen, fra brief til produksjon av filmen til ferdig resultat, sier Pay til Kampanje.

Han får med seg lovord fra Aksel Hennie, som har hatt regi på filmen.

Kilde:kampanje.com

Les mer