Årets Byrå 15 år på rad

Årets Byrå 15 år på rad

- Vi er utrolig stolte over å vinne Byråprofil-kåringene Årets Byrå og Årets Reklamebyrå for 15. år på rad. Det er resultatet av dyktige medarbeidere og sterke fagmiljøer som samarbeider godt i TRY-gruppen, sier administrerende direktør Kjetil Try i TRY Reklamebyrå.

TRY-gruppen består av TRY Reklamebyrå, tech-byrået APT, performancebyrået OPT og reklamebyrået POL.

Ifølge Try blir kommunikasjonsoppgavene stadig mer komplekse, og kundene er lite opptatt av om oppdraget sorterer innunder reklame, digitalisering, PR, HR eller strategi.

- Kundene ønsker å løse en utfordring og kommunisere budskapet sitt.
Fordelen med oss et at vi har et ganske komplett miljø på huset som kan løse de fleste oppgaver som ligger i skjæringspunktet mellom kreativitet, strategi og teknologi, sier Try.

Han forteller at kåringen betyr mye for TRY fordi kåringen gjøres i konkurranse med alle byråer som jobber med kommunikasjon og teknologi i Norge.

- Titlene Årets Byrå og Årets reklamebyrå betyr at vi gjør mye bra, men for å opprettholde posisjonen må vi skjerpe oss hver dag for å utvikle oss videre.

Les mer om Byråprofil her http://kampanje.com/reklame/2017/11/ny-storeslem-fra-try/

++++

Andre resultater fra undersøkelsen:

TRY oppnår 1.plass i målingen i kategoriene ”Best på merkevarebygging”, ”Toppledelsens dyktighet” og ”Medarbeidere som markerer seg”.

TRY er også i toppsjiktet i kategoriene ”Tenker mest originalt”, Strategi og langsiktighet.

POL kom på 2. plass i kåringen for Årets Byrå og Årets Reklamebyrå

APT kom på 2.plass i kåringen som årets teknologi-og designbyrå.

Fakta:
Undersøkelsen ble gjennomført i oktober 2017, av Kantar Media for Kampanje.
556 besvarelser fra Norges største annonsører og medlemmer av Kommunikasjonsforeningen.
55 byråer ble evaluert. Kravet for å være med er minst 25 millioner i byråinntekt, et helt driftsår bak seg og en viss riksprofil.
Rangeringen gjøres på bakgrunn av en beregnet indeks bestående av byråenes omdømme og kjennskap i markedet, hvor omdømme betyr desidert mest. Omdømme måles ved fem omdømmerelaterte spørsmål (TRIM). I tillegg vektes resultatene som ligger bak totalrangeringen i forhold til andelen kunder/ikke-kunder som har svart for hvert byrå.
Byråprofil har vært gjennomført blant norske annonsører siden 1970-årene.
Kilde: Kantar Media

Les mer